kesunyianku

salam 1malaysia

hampir semua orang penting pergi latihan simulasi ke pulau jerjak.so aku harini jadi incas akulah jugak kuli.aku rasa dah 2 hari aku xdapat online disebabkan driver adapter wifi aku ni problem.lagipun pc ofis ni dah parah dengan serangan virus yang tah mana datang.mula2 boleh la jugak guna combofix tapi lama2 naik menyampah juga dengan virus ni sebab aku bukan buka site karo pun.stakan layan facebook,friendster,skype,ym, ala benda2 social site ni je.mana ada karo tapi virus tetap masuk jugak sampai kengkadang meranapkan sistem.

dulu masa aku mula2 datang kat situ ni pc ni lagi macam celaka.masa 2 virus paling mengancam nyawa pc satu situ ni ialah brontok.yg lain macam hakaglan,mawar,jambanmu,tah pape lagi 2 biasa je xkacau sistem.brontok jela yang betul2 buat fikiran semua bercelaru.semua pejabat masa tu telah diformat pc dia dengan kontrak komputer yang datang.tapi pejabat aku aku buat sendiri.aku cakap kat sjn norman yang aku boleh format pc ni.dia bagi aku rm10 pastu aku buat jela kerja2 format n isi semula semua data n software yang ada sebelum ni.

setelah hampir 3 tahun aku dok kat situ pc ni dah melalui macam2 upgrade yang dilakukan oleh aku sendiri.walaupun pc ofis,aku upgrade juga walaupun makan modal sendiri je.bukan apa senang aku n smeua nak guna.nak harap kontrak upgrade lagi la banyak makan modal.ala aku upgrade benda biasa je.RAM asal 128Mb aku upgrade jadi 640MB.hard disk asal 40Gb aku tambah jadi total 200Gb.mouse bola daging aku tukar laser mouse.cd-rom drive aku tukar dvd writer 23x.speaker aku tambah guna speaker sonic gear spectra 2.1.usb 2.0 pci adapter aku masuk dalam pc ni.so sekarang dah ok la sikit dari spec asal yang menyakitkan mata n hati aku.

lepas aku upgrade pc ofis,aku berpeluang dapatkan pc sendiri dengan harga yang murah.kawan adik aku nak jual barang2 pc lama.dengan rm150 aku dapat motherboard intel,processor celeron d 2.66ghz,hard disk 80gb,dvd writer 18x,keyboard,laser mouse,n last skali nvidia quadro 256mb pcie16x graphic card.so aku just keluar modal beli casing dgn power suply,19" lcd monitor,2gb ddr ram,cooling fan,speaker,mic,webcam,n lastly internal card reader.lepas je aku bina pc aku,terus ada kerja nak guna.apa lagi,edit video orang kahwin la.aku ambil masa sampai 2 minggu nak buat.maklum la aku buat pun masa aku kat rumah je.2pun aku amik masa 3jam je skali buat.tu yang lama makan masa tu.

masa buat aku tak kisah,tapi bila dah siap,aku tak dibayar tu yang buat aku naik angin.aku sakit hati juga bila usaha aku sia2 je.janji lain tapi bila aku buat siap dia cakap lain pula.nak tukar lagu la,nak cerahkan lagi la.kalau muka dah gelap tu gelap jela.nak cerahkan lagi nak buat apa.syukur la dengan diri sendiri.sebelum ni aku edit guna pc pejabat.memang slow tapi aku buat tak sampai seminggu.dalam 4 hari dah siap tapi pulun gila babi la.aku puas hati sebab dia cakap video aku buat tu ok n dia bagi duit terus kat aku.yang baru2 ni lak siap nak bandingkan dengan bini dia punya video.lu bayar brapa bro nak dapat hasil macam tu?bini dia tak heran la sebab bayar beribu kat cameraman sebab tu hasil cantik.ni bayar pun stakat 400 nak cantik macam cerita wayang.come on la.bayar kurang kualiti kurang la.lagipun aku guna videocam tape mini dv yang dah berapa kali bertindih gambar diapun aku tak tahu.aku malas nak mention nama tapi sendiri mau ingat la.niat aku nak tolong kawan2 tapi ni dah makan kawan namanya.ok la lain kali lak aku mengomel.nak pegi makan lak.lapau perut den ni ha.

Popular posts from this blog

Ketahian Pak Guard

Harga dan dihargai

welcome to hutan